Tko se boji statuta još? (2)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Ako ste propustili prvi nastavak “Tko se boji statuta još” možete ga pročitati ovdje…


Nastavak…

Od medija sklonih Dinamovoj upravi često možemo čuti panegirike maksimirskoj pravnoj službi. Uglavnom se sipaju hvale na račun njihove punktualnosti, dosljednosti i poštivanju pravnih stečevina, i na europskoj i na nacionalnoj razini. Statut kluba poprimio je mitske razmjere jer već se javlja kao jeka ili Pavlovljev refleks pri spominjanju svake možebitne nezakonitosti – odgovor je isti i uvijek isti: “Statut kluba usklađen je s pozitivnim zakonima RH i provodi se apsolutno jednako na svakoga na koga se odnosi.

Mi nastavljamo sa analizom statuta udruge građana GNK Dinamo, svetog pisma za sve ljude iz Dinamove uprave, i provjerimo skupa kako se i koliko taj Statut provodi.

Dosljednost i ekspertiza

Ništa o selektivnosti i nedoraslosti provedbe Statuta ne govori kao idući primjeri, usko vezani uz samu vrhušku kluba, a tiču se ne samo poštivanja propisa, nego i imidža kluba koji se sustavno narušava godinama.

Tako članak 9. Statuta navodi da je klub “neutralan po pitanju vjere i politike“. Netko bi se onda začudio kako je dozvoljeno Zdravku Mamiću da u ime kluba ponudi potporu Josipi Rimac, budućoj gradonačelnici Knina koja je izašla kao kandidat HDZ-a na izbore. Odnedavno je dotična političarka pod USKOK-ovom istragom koji revno “češlja” podrijetlo njene imovine.

Za dokaz ljubavi između Mamića i HDZ-a možda i nisu presudne slike u kojima pomahnitalo trči i pjeva na njihovom predizbornom skupu, ali neizbrisiv trag ostala je afera kad je dres svetog kluba zaprljao logom Sanaderova HDZ-a:

Iz nedavnih vijesti znate kakav je status dobila dotična stranka na čelu s Ivom Sanaderom, sudskom presudom.

Nisu li ovo očita pružanja potpore političkim opcijama koja time predstavljaju direktno kršenje gore citiranog članka Statuta? Da bi farsa ispala veća, svi politički puleni Dinamove uprave završili su ili s lisicama na rukama ili se nalaze pod USKOK-ovim istragama.

Naravno, to nije sve iz tog članka, jer sljedeća rečenica glasi: “Diskriminacija bilo koje vrste prema državama, osobama ili skupinama osoba temeljeno na njihovoj rasi, vjeri, spolu, jeziku, političkom opredjeljenju ili bilo čemu drugome zabranjena je i predstavlja razlog za suspenziju iz kluba.

Cilja li takav članak na nešto slično ovome?

Budući da članak izričito zabranjuje takvo ponašanje i navodi da je ono razlog za suspenziju iz kluba, kako je moguće da Dinamovi legalisti nisu poštivali klupski Statut?

Mamićevim degutantnim, šovinističkim i huliganskim eskapadama i njihovoj netrpeljivosti sa Statutom tu nije kraj, ni blizu.

Članak 17.
Član može biti isključen iz Kluba u sljedećim slučajevima:
-ako svojim radom i ponašanjem šteti Klubu i njegovom ugledu;

Kako bi netko naivan pojmio, u kontekstu ovog članka, ova nedjela?

Ako je glavnom čovjeku Dinama dozvoljeno psovati u javnosti, mlatiti, nabijati na spolne organe, napadati službena lica i izazivati nerede na stadionu, kakva je to poruka javnosti? Ako čovjek s tako visokim stupnjem odgovornosti može raditi što hoće bez ikakvih sankcija, zašto se tako, pa i mnogo gore, ne bi ponašali ostali članovi kluba? Naravno da to nitko ne predlaže, niti je slično ponašanje ikad donijelo nešto korisno, ali kakvu poruku šaljemo? Budući da takvi prekršaji očito nisu dovoljan razlog za isključenje iz Kluba, smatram da se time šalje užasna, za civilizaciju degradirajuća i poremećena poruka, posebno mlađem naraštaju Dinamovih navijača koji hrli u svijet s kojim se mora boriti tražeći nove uzore.

Postoji li ikakva savjest i odgovornost za to što je vokabular i modus operandi “Mamić” postao ne samo prihvatljiv, nego i jako cool, čak poželjan model ponašanja? Dovoljno je otići na Facebook, taj virtualni svijet koji polako prerasta okvire ovog realnog. Tamo klinci (a nažalost i poneka odrasla jedinka) umjesto čitanja Kušanovih romana dobivaju na uvid sabrana djela Mamićevih obraćanja naciji, a umjesto probijanja leda citiranjem Gandhija, u prvim obraćanjima simpatiji služe se sloganima o k…i Romani Eibl, mućkom đubretu Šipsu ili zavedenim Srbima i muslimanima.

I tko ih može kriviti za to, kad je jedna društvena i sportska institucija kao što je Dinamo to ocijenila sasvim prihvatljivim obrascem odnosa prema državi, klubu i svima koji nisu na njegovoj liniji.

Zamislite kakva bi bila reakcija njemačke javnosti da u medije izađe snimka na kojoj Franz Beckenbauer pred punom salom navijača i igrača poziva potonje da porazbijaju diskoteku i kafić, jer će on i Bayern (koje li konstrukcije – on je, naravno, Bayern – jer je on tako odlučio) sve platiti?

Zar nije bilo dosta? Dinamo ima snažnu društvenu funkciju, koja se sustavnim zapostavljanjem svakog oblika odgovornosti polako pretvara u asocijalno, konfliktno i odvratno čudovište potpireno najnižim strastima. Čega se nisam sjetio ja, nego onaj tko je osmislio članak 17 klupskog statuta.

Nastavlja se….


Vice Karin



Kada ste već ovdje...
... imamo jednu molbu za Vas. Iako nam čitanost raste, prihodi od neprofitnih izvora za neovisne medije, kao i prihodi oglašivača su u padu. Volonteri smo koji od nogometa ne žive, već žive za njega, ali rad i rast kojeg želimo ostvariti ne možemo postići bez financija, a ne želimo u svom rastu izgubiti neovisnost. Stoga Vas moramo zamoliti, ukoliko Vam se sviđaju naše analize, tekstovi i komentari, da nas podržite.

Pošaljite SMS sa tekstom NPLUS na broj 616478 (cijena 3,72 kn s uključenim PDV-om)
Operator SMS usluge: IPT d.o.o., Miramarska 24, 10000 Zagreb, OIB: 74377537525, tel: 01/6005-607

Donirajte putem jednokratne uplate ili trajnog naloga na IBAN: HR8324070001100511089
Donirajte kreditnom karticom putem PayPala ili trajnim nalogom.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email