Statistički osvrt: Hajdukov korak naprijed

Kraj sezone idealno je vrijeme za pogled unatrag i rekapitulaciju napravljenog. Brojke su jedini mjerljiv faktor nama dostupan, pa ćemo putem njih analizirati što je Hajduk postigao u netom završenoj sezoni. Usporedit ćemo brojke novije povijesti kluba, od preoblikovanja do danas.

Marijan Pušnik i Joan Carrillo kombinirano su osvojili 64% bodova, gotovo jednako kao u sezoni 09/10. U odnosu na prethodne dvije sezone kada je osvojeno 49%, odnosno 56% bodova, ostvaren je značajan napredak. Još uvijek je to niže od 69% koliko je ostvareno u sezoni 08/09 kada je Hajduk posljednji put bio u utrci za naslov. Osim u ekstremnim sezonama, 70% je nivo oko kojeg se vodi borba za naslov i tome Hajduk treba težiti. To više ne izgleda tako nedostižno.

Ono što je golim okom vidljivo je i napadački potencijal Bijelih. Kada se brojke stave na papir prosjek postignutih golova po utakmici je impresivnih 1.94, a time je značajno srušeno 1.80 iz sezone 10/11, dok sramotnih 1.28 iz prethodne sezone želimo što prije zaboraviti. Prosjek primljenih golova je na nivou, primljen je 31 gol, a statistiku značajno „ruše“ dvije četvorke primljene na vlastitom stadionu od glavnih rivala.

Pozitivna gol razlika se značajno podigla u odnosu na prethodne četiri sezone, više od duplo! Ostvaren je i rekord u novijoj povijesti Hajduka.

Priča o postotku osvojenih bodova koji garantira borbu za naslov je sporna upravo zbog ovakvih sezona. Rijeka je osvojila naslov s impresivnih više od 81% osvojenih bodova, a slijedi je Dinamo s gotovo 80%. Unatoč sjajnom učinku konkurencije Hajduk je prvi put nakon 5 uzastopnih godina završio sezonu sa zaostatkom manjim od 20 bodova. To je daleko od zadovoljavajućeg i sigurno treba biti fokus Hajduka u nadolazećem razdoblju.

Sljedeći grafikon je zasnovan na nekim pokazateljima iz medija jer nemamo točan financijski pokazatelj za 2016. godinu. 2010. se izdvajalo gotovo 45 milijuna kuna za plaće igrača, šezdesetak posto osvojenih bodova i dvoznamenkasti zaostatak za prvakom. Sada se za plaće izdvaja duplo manje ali za bolji bodovni učinak. Zadnji podatak kojeg posjedujemo je 17 milijuna za plaće igrača 2015., a od tada je ta stavka djelomično povećana.

U konačnici, Hajduk je blago povećao ulaganja u plaće igrača i to je pratio rast osvojenih bodova. Pozitivno! Potrebno je da svako iduće povećanje prati još bolji rezultati i da se više Hajduk nikad ne vrati na post pretvorbeno razdoblje kada su se plaće dijelile šakom i kapom  za mizeran učinak na terenu.

Protiv tri najslabija protivnika (Split, Cibalia, Inter) učinak je 10-2-0, osvojeno je 89% bodova.

Protiv tri kluba iz sredine ljestvice (Slaven, Istra, Lokomotiva) učinak je 7-4-1 uz 69% osvojenih bodova.

Protiv trojke koja jedina ima potencijal za ulaganje (Osijek, Dinamo, Rijeka) učinak je 3-3-6, osvojeno tek 33% bodova.

Vidljiv je najslabiji učinak protiv jačih protivnika, posebno u prvom dijelu sezone. U drugom dijelu učinak protiv jačih protivnika je gotovo uduplan, s 24% na 47%, i predstavlja dobar temelj za budućnost.

Uzevši u obzir sve prikazane brojke, Hajduk je napravio korak naprijed, podigao brojke na veći nivo ali za onaj istinski iskorak kojeg priželjkuju navijači potrebno je prikazane zaostatke za konkurencijom svesti u jednoznamenkaste brojke ili ih pretvoriti u plus.

Miro Živković