MLS – Dvotjedna stanka kao prilika za osvrt na učinjeno

U MLS-u smo došli do prve i jedine stanke ove godine – dvotjedna pauza zbog Copa America Centenario 2016. Osvrnuli smo se na dosadašnji razvoj prvenstva kao i na trenutno stanje po konferencijama, gdje su vodeće momčadi veliko iznenađenje ove sezone.

U istočnoj konferenciji, Philadelphia Union je ugodno iznenađenje, tim koji se nije ni plasirao u razigravanje prošle godine. Ove godine igraju odlično predvođeni švicarskim internacionalcem Tranquillom Barnettom kojem se ove sezone pridružio i Chris Pontius iz DC Uniteda što se pokazao kao pravi pogodak jer on napokon igra u skladu s potencijalom koji je pokazivao u ranoj fazi svoje karijere.

Iako igra sa skoro istim timom kao i prošle godine kada su osvojili lsquo;Supporters Shieldrdquo; New York Red Bull je nakon vrlo lošeg starta nanizao nekoliko dobrih partija i vratio se u igru za razigravanje, gdje i pripadaju. Njihov gradski rival je obećavajuće krenuo u sezonu, ali samo jedan bod iz tri zadnje domaće utakmice kao i katastrofa od 0:7 protiv gradskih rivala bacilo je u očaj njihove navijače.

Ljestvica istone konferencije / Izvor: mlssoccer.com

Kanadski klubovi su pri vrhu, ali ostaje upitno koliko će izostanak Altidorea i Giovinca zbog ozljeda utjecati na sezonu Toronto FC. Najveće razočaranje je Columbus Crew, prošlogodišnji finalist koji je tek na devetom mjestu. Uz loše rezultate, bilo je dosta i unutarnjih previranja što je završilo prodajom Keia Kamare, njihovog najboljeg strijelca prošle godine, u New England Revolution.

Chicago Fire nastavlja sa serijom loših rezultata i ove sezone. Usprkos postavljanju za trenera Veljka Paunovića, koji je osvojio svjetsko prvenstvo U-20 sa Srbijom, nije primjećen napredak u igri ovog tima. Ipak, možda uz par pojačanja u ljetnom prijelaznom roku mogu spasiti sezonu i ući u razigravanje

Na zapadu, još jedno iznenađenje u vidu Colorado Rapidsa. Klub koji je bio jedan od najgorih MLS-u prošle sezone, dodao je američkog reprezentativca Jermainea Jonesa i albanskog Shkelzena Gashija te igraju kao preporođeni. 28 bodova iz prvih 14 utakmica nisu očekivali ni najveći optimisti. Ipak, ostaje da se vidi koliko će ova pauza ostaviti traga na njih jer i Jones i Gashi su sa svojim nacionalnim vrstama kao i Doyle s Irskom (koji je bio na pripremama, ali nije uvršten u finalna 23 za EURO) pa će biti zanimljivo i u kakvom stanju će se vratiti.

FC Dallas je očekivano u vrhu jer su još prošle sezone najavili da su jedna od boljih momčadi u MLS-u iako su jedan od najmlađih timova. Real Salt Lake je još jedna uspješna priča nakon loše prošle sezone. Nastavljaju nalaziti mlade jeftine igrače po Južnoj Americi i to im se isplatilo ove sezone. Igraju dosta otvoreno i uglavnom teže nadigravanju.

Galaxy je tu privrhu i kako sezona odmiče, izgledaju sve bolje iako još nijednu utakmicu nisu odigrali u punom sastavu. Po imenima djeluje kao i najjači tim, ali to treba pokazati i na terenu.

Ljestvica zapadne konferencije / Izvor: mlssoccer.com

Dva najveća razočarenja su prošlogodišnji pobjednik MLS Kupa, Portland Timbers i Seattle Sounders, koji da se sezona završava danas ne bi bili u razigravanju. Timbers su ovako slično startali i prošlu sezonu pa možda i nisu toliko zabrinuti jer znaju iz prošle godine da je samo važno ući u razigravanje. Soundersi su izgubili svog najboljeg igrača, Obafemi Martinsa, dva tjedna prije početka sezone pa možda nije ni čudno što su pri dnu ljestvice. Njegovi golovi su ono što nedostaje Soundersima jer 13 zgoditaka u 13 utakmica je malo za neku bolju poziciju na ljestvici.

Ž.Z.